• Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz. Daha fazla bilgi edin.

İbiza Kısa hikaye: Eyvah Akü bitti! [İbiza 1.0 EcoTSI DSG]

HiSertkaya

Webmaster
Yönetici
Katılım
17 Eki 2018
Mesajlar
367
Beğeniler
214
Puanları
43
Yaş
34
Konum
İstanbul
Adı
İbrahim
Soyadı
Sertkaya
Semt
Üsküdar
Kan Grubu
ArH+
#2
eğlenceli anlatım için teşekkürler.
bununla geçmiş olsun
 

Byarar

Admin
Yönetici
Katılım
18 Eki 2018
Mesajlar
926
Beğeniler
571
Puanları
93
Adı
Bünyamin
Soyadı
Yarar
Semt
Sinop/Merkez
Araç Modeli
Seat Leon 1.4 EcoTSI ACT 150 HP DSG S&S FR
Araç Yılı
2015
Araç Plakası
34YRR99
Kan Grubu
A+
#3
Dün öğle vakitlerinde eşim kreşten çocuğu almak için gider. Tam dönüş yapacaktır ki araç çalışmaz.

Beni aradı: B(ben), E(eşim)
E: "Emre, araba çalışmıyor."
B:"Nasıl? Ne gibi bir tepki veriyor?"
E:"Frene basıyorum ama kontak dönmüyor."
B:"Yahu vites D konumunda değildir o zaman, onu kontrol et."
E:"Ettim, öyle bir şey yok, vites P konumunda."
B:"Güzel, o zaman direksiyon kilitlenmiştir, sağa sola çevirerek yap"
E:"Hayır direksiyon da kilitli değil."
B:"Görüntülü ara"

Görüntülü arama aldım. Aracın ekranında frene basınız uyarısı çıkıyor. Dedim ki; "fren şişti sanırım, arabayı bırak orada, eve yürüyerek geçin. Ben gelirsem bakarım."

Aklıma kardeşimdeki 1.2 tsi dsg ibizadaki hız sabitleyiciyi 120 km/s üstünde bir sürate ayarlayınca olan fren sertleşmesi geldi. "Ya arıza kaydı, ya westinghouse arızası" dedim kendi kendime.. 1.2'deki arıza kaydı yüzündendi...

İşlerimi toparlayıp saat 15:00 sularında çıktım, evet ulaştığımda saat 15:45 idi.

Evden iki anahtarı da alıp (asıl anahtarın pilini 3 gün önce yenilemiştim, belki immo hatasıdır diye yedeği de aldım) bir de ayarlı pense (bunu da Oto-Matik Onur abi söyledi, bir akü kutup başını sök tak, deneme yanılma yapalım diye) götürdüm.

Kontak basıyorum, evet fren şişik, teyp direkt aktif, gündüz farı yanıyor, pedala sertçe güç uygulayınca da frene basın uyarısı gidiyor... Ama "tıkkk" bitti... Marş yok.

Akü...

Kayınpederi takviye kablosu ile konuma davet ettim, sağolsun geldi takviye atacaktık.

Akü takviyesini defalarca yapmama rağmen hala internette bile olan ikilemi aşamadığımdan tekrar bakmak istedim kitapçığa...

Bilinen uygulama, akım veren (+) yı akım alacak (+)'ya, ardından akım veren (-) yi akım alan (-) ye tak. Bu esnada akım veren çalışıyor olacak, sonra akım alanı çalıştır.

Benim uygulamam, akım veren (+) yı akım alacak (+)'ya, ardından akım veren (-) yi akım alan araçta şaseye tak. Bu esnada akım veren çalışıyor olacak, sonra akım alanı çalıştır.

Fakat benim uygulama yöntemim doğruya en yakın olsa da, aslolan şuymuş:

Bakınız, burası çokomelli!

Araçlardan herhangi birisi start stop (S&S) sistemine sahipse, akü ve araçların elektrik tesisatlarının güvenliği için şu üç kurala dikkat.

1. ASLA S&S sahibi araçta (-) kutbu takılmaz! Akımı alan ya da veren olması fark etmeksizin!
2. Araçlar stop konumunda iken (çalışmıyorken) bağlantı yapılır! Ardından önce akım veren, sonra akım alan çalıştırılır.
3. Şasi olarak motor bloğu üstünde motoru caraskala (askıya) takmaya yarayan halka kullanılır. (Kaporta/çamurluk iç sacı vs yeterli oranda şasi alamıyor)

08/01/2020 tarihi itibariyle, aracımın üzerinden çıkan 59 Ah'lik EFB akü yerine, Varta'nın EFB Blue Dynamic modeli 60Ah'lık versiyonu 700 TL bedel ile takıldı. Fiyat bilgisi de vermek istedim.

Ekli dosyayı görüntüle 830

S&S'li araçlarda aküler biraz tuzlu, olmayana göre %60-70 daha pahalı diyebilirim. Ömürleri de ortalama 3-4 yıl gibi. Daha 60 Ah'lik akü bu parayken biz elektrikli araçların bataryalarında ne yapacağız onu hiç bilmiyorum :)
Hayırlı olsun, tek marşta çalışmalar :p
 

Ali Murat

Admin
Yönetici
Katılım
18 Eki 2018
Mesajlar
664
Beğeniler
433
Puanları
63
Konum
Şanlıurfa
Adı
Ali Murat
Soyadı
Sancar
Semt
Siverek
Araç Modeli
Leon FR
Araç Yılı
2015
Araç Plakası
25SN415
Kan Grubu
0 rh +
#4
Geçmiş ve hayırlı olsun bro:)
 
Üst Alt